24 kwietnia 2013

Mixinions Opinions: "Naznaczona"- P.C Cast+Kristin Cast

Hej słoneczka!
Tak, dotarłam do środy w prawie nienaruszonym stanie psychicznym i fizycznym. Po dwóch dniach w szkole nastał wolny czwartek, a potem luźny piątek. Od sprawdzianu z PP ratuje nas apel na 3 maja. Jestem prze-szczęśliwa! 
Wczorajszy dzień należał do jednych z bardziej udanych tej wiosny. Przed szkołą z koleżanką kupiłyśmy litrowe lody o smaku maffina  i jadłyśmy go w parku. Był całkiem niezły. Jakiś facet, z workiem pełnym puszek pod pachą, pytał się nas czy " W polo to jest te piwo bojar". Nasza mina: no comment. Po lekcjach za to udałyśmy się na pizzę i było równie zabawnie, tyle że bez pana z puszkami. Dzień naprawdę cudowny!
~~~*~~~
P.C Cast + Kristin Cast
"Naznaczona"
Gatunek: fantasty
Ilość stron: 326
Wydawnictwo: Książnica
Cena: 29,90 zł

Naznaczona to kolejna, modna w ostatnim czasie, opowieść o wampirach. Jest jednak przyjemnie inna o czym możemy przekonać się już na starcie książki. Książka nie należy do tych, które przed rozkręceniem akcji opowiadają byle co, tylko po to by ukazać "ludzkość" bohaterki. Zoey żyje w świecie gdzie obok zwykłych ludzi funkcjonują wampiry.  Mają swoją szkołę, gdzie trafiają naznaczone osoby- Dom Nocy. Nastolatka zostaje wybrana i musi udać się do tej placówki- inaczej umrze. Szuka wsparcia ze strony matki, ta jednak jest przerażona i nie wie jak się zachować. Dziewczyna ucieka i udaję się na starą farmę babci Redbird. Tam dzieją się dziwne rzeczy, Zoey traci przytomność. Budzi się już w Domu Nocy, przywieziona tu przez ukochana babcię. Tak zaczyna się jej przygoda jako wampirzej adeptki.
Książka urzeka swoją prostotą i innym podejściem do tematu wampiryzmu. Nie ma tu tajemniczych ludzi, ciekawskich małolatów- wszyscy wiedzą co dzieje się dookoła nich. To przyjemna odmiana po tych wszystkich książkach podchodzących pod schemat "Zmierzchu". Ta świeżość nadaje bardzo fajny, lekki wyraz "Naznaczonej". 
Bohaterka jest przyjemna, nie irytuje, jest naprawdę bliska normalnym ludziom. Lubię jej przemyślenia i zabawne komentarze do sytuacji. Zoey da się lubić! Zyskuje moja sympatię wraz z postanowieniem obalenia  wrednej przywódczynie elitarnej grup- Cór Ciemności. Nie jest to bohaterka przerysowana, jednoznacznie dobra lub zła.
Fani dobrej, spektakularnej akcji nie powinni zabierać się za tę książkę. Jest to zdecydowana młodzieżówka bez dramatycznych, wstrząsających momentów. Trochę przyjaźni, miłości, magii. Może akcja książki nie jest jej najmocniejszą stroną, ale mi przypadła do gustu. No i przecież są kolejne części  "Naznaczona" to wprowadzenie do świata Zoey.
Warto wspomnieć też o jednym aspekcie tejże książki. Jest napisana przez dwie panie reprezentujące różne pokolenia. Doświadczenie P.C i młodzieżowy styl Kristin to idealne połączenie. Ta lekkość nadana przez młodszą z pań sprawia, że książkę czyta się bardo szybko. Mi zajęła raptem 3 godziny spokojnego czytania. To świetna zmiana stylu, gdy masz już dosyć archaizmów z pana Tadeusza czy Makbeta. Naprawdę miło się ją czyta.    
Książka nie jest rewelacyjna pod względem akcji, ale jako całokształt przypadła mi do gustu. Zdecydowanie sięgnę po kolejne części "Naznaczonej".
Czytałyście? Podoba wam się  ta książka?


21 komentarzy:

  1. nie czytałam , ale może kiedyś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wato chociaż spróbować. Ja przeczytałam 4 części :]

      Usuń
  2. Po Twojej recenzji stwierdzam, że to książka w sam raz dla mnie, coś czego szukałam.
    Ciekawiła mnie tytułem i okładką, ale nigdy nie mogłam znaleźć pierwszego tomu, tylko dalsze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytała ale może kiedys sie na nia skusze ;))
    Obserwuje teraz twoja kolej ;))
    Zapraszam do mnie http://domi-and-domi1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zajrzeć do biblioteki np. Może tam ją znajdziesz.

      Usuń
  4. moja koleżanka ma całą serię ;d ja nie czytałam, bo nie przepadam za tego typu książkami ;d
    jak chcesz to możemy ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. czytałam to i drugą część<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnee książki <3
      Teraz czytam ` Drugie życie Bree Taner` i też polecam ;d

      Usuń
  6. Niestety nie czytałam tej pozycji. Dziękuję za komentarz :) ja już obserwuję.
    http://malenki-kwiat.blogspot.com pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. UWIELBIAM TĄ SERIE! MAM TE KSIĄŻKI NA PÓŁCE! *__*
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba się skuszę:)

    Konkurs z okazji dobicia do 200 obserwatorów! Wygraj naszyjnik z New Yorker! ♥
    http://begin-with-nothing.blogspot.com/2013/04/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zajrzeć. Zawsze można odłożyć i nie czytać, jeżeli się nie spodoba.

      Usuń
  9. czytalam ;) uwielbiam cala ta serie, chyba jedna z moich ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  10. w kolejnych częściach ta książka bd dziwna ale i tak ją uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja osobiście nie przepadam za książkami o wampirach albo o wilkołakach. Jakoś do mnie nie przemawiają.
    http://donnerlemeilleurdenous.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. ♥ Fajnie spędziłaś dzień! ♥
    ♥ A książki nie czytałam, ale słyszałam że jest super! ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam, ale widziałam dużo jej reklam. :)

    Zapraszam do mnie :)
    http://call-me-susan-elizabeth.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy wartościowy komentarz!♥ Proszę o niespamowanie. Zapraszam do obserwacji, koniecznie o niej poinformuj! Z chęcią się odwdzięczę.